Brains behind the brand

BRAINS BEHIND THE BRAND 

Persoonlijk, gezellig, huiselijk en knus. Zomaar een aantal begin- en uitgangspunten die het bedrijf Elinga Mode uniek maakt. Passend leek het ons daarom om deze lijn door te trekken en u/ jou als lezer een klein inkijkje te geven in de persoonlijke wereld van Bas en Bea.   

Wie zijn de gezichten achter het “merk” Elinga?   

Let’s find out!   

We beginnen het verhaal om en nabij het jaar 1987. Met een snel gevonden passie voor mensen en kleding stapten Bas en Bea op jonge leeftijd de wereld van de mode in. Een bijbaantje groeide langzaam uit tot een serieuze dagelijkse bezigheid, een hobby tot een passie. De drijfveer? “Dingen anders doen!” En zo timmerde Bas en Bea beide aan hun eigen weg, totdat deze wegen elkaar kruisten. Met een gedeelde passie, een zelfde kijk op de wereld, en een overeenstemmende visie voor de toekomst ontstond er langzaam maar zeker een liefdesrelatie, welke uitbloeide tot een huwelijk en twee prachtige zonen.  

Maar.. Wat kunnen ze ons zelf vertellen over hun leven? Privé en zakelijk? Wij vroegen het!  

Bas en Bea aan het woord:  

Gezinsleven, schatzoeken en een frisse neus  

“Ons gezin bestaat uit vijf gezinsleden; Wij, onze zonen Dim en Sil en onze geliefde hond T.J., waar we samen elke zondag mee op pad gaan.  We hebben een echt mannen gezin. Toen de jongens klein waren gingen we vaak en graag met z’n allen weg, maar kleine jongens worden groot en nu zijn het al twee zelfstandige pubers die graag zelf dingen ondernemen. Onze oudste zoon Dim is bijna altijd te vinden op het skatepark met zijn vrienden. Sil, de jongste van de twee, houdt er meer van om te gamen en af te spreken met zijn vrienden. Omdat ze gedurende de dag op school zijn of met vrienden de hort op, is het avondeten onze verbindende factor. We luisteren maar al te graag naar wat ze die dag hebben beleefd. Onze perfecte zaterdagavond? Met z’n allen op de bank, hapjes op tafel en een leuke film aan!”  

Naast alle bezigheden in en rondom de winkel, hebben Bas en Bea ook nog een andere gedeelde liefde:.. De buitenlucht! Bea: “Ik houd ontzettend veel van hardlopen en hier ben ik steeds actiever mee bezig. Een paar maanden geleden heb ik zelfs een halve marathon gelopen! Hier moest ik hard voor trainen en het was zeker een uitdaging, maar met discipline en focus is dit mij gelukt!” En waar Bea de actie opzoekt, gaat Bas juist graag naar buiten om de rust te vinden. “Naast de drukte van alledag, kan ik er enorm van genieten wanneer ik de natuur om mij heen ervaar. Een zomerse bries of een koude winterlucht, een frisse neus kan mij het gevoel geven ‘één te worden’ met de natuur. Voor mij een ultiem gevoel van ontspanning. In de toekomst zou ik eigenlijk meer van dit soort momenten in willen bouwen.”   

"ÉÉN WORDEN MET DE NATUUR. IN DE TOEKOMST ZOU IK EIGENLIJK MEER VAN DIT SOORT MOMENTEN IN WILLEN BOUWEN.." 

Hiernaast hebben Bas en Bea een voorliefde voor.. zoals ze het zelf noemen.. schatzoeken! Met een grote glimlach op haar gezicht vertelt Bea: “In de winkel vragen mensen ons vaak wij waar wij ons interieur vandaan halen. Wij vertellen hen dan graag; overal en nergens! Vlooienmarkten, kringlopen, oude opslagplaatsen.. Ik heb het allemaal gezien. Wat voor sommige oud nieuws is, maakt ons blij. En zo krijg je een eigen Elinga-stijl; de combinatie tussen een beetje vintage, aandacht en liefde." En het zoeken naar schatten beperkt zich uiteraard niet alleen tot het interieur van de winkel. Bas: “Meerdere keren per jaar ga ik, soms met andere collega's, op pad om inkoop te doen voor onze winkel. In deze uitdagende periodes begint voor mij het échte schatzoeken! Ik vergelijk dit ook wel met diepzeeduiken, aan de oppervlakte drijven de items die 'gangbaar' zijn, makkelijk toegankelijk en bereikbaar voor iedereen. Duik je dieper, vind je met wat inspanning soms de meest mooie parels. Wij streven ernaar een mooie Elinga-balans te vinden tussen deze twee." 

Let’s talk business  

Over de vraag wat Elinga verder nog uniek maakt, hoeven Bas en Bea niet lang na te denken. Bas verteld: “ Wat wij graag willen uitstralen als Elinga, is dat het moet voelen als een plek om ‘thuis te komen’. Elinga is een plek waar wij, als team, goed willen nadenken over de behoeftes en interesses van ons winkelend publiek. Een plek waar we met liefde en vol passie voor- en achter het bedrijf staan. Daarnaast houden we van diversiteit. We willen graag meerdere doelgroepen aanspreken en iedereen is dan ook van harte welkom.” Bea vult aan; “Een plek waar je jezelf mag en kan zijn en waarbij we oprecht om mensen geven. Dit is wat vaak gemist wordt in winkels van tegenwoordig. Het draait té vaak om omzet en het behalen van goede verkoopcijfers. Natuurlijk, dit is voor ons ook belangrijk. Maar nóg belangrijker vinden wij het, dat de klant ruimte voelt om zelf een beslissing te nemen.. en de vrijheid zich tot niets verplicht te voelen. Daarnaast geloven wij in teamwork. Samen zijn we één.”  

Een wens voor elke klant?  

Bas: “Wat ik elke klant zou mee willen geven is een knuffel, de warmte van het ‘thuis-gevoel’ bij ons in de winkel. Wij staan voor jou/ voor u klaar en zijn bereid om, op een plezierige manier, aan jouw wensen te voldoen. Daarnaast zou ik je willen vragen om open te staan. Sta open voor onze ideeën, vriendelijkheid en mening. We hebben het beste met je voor.”  

Bea: “Wees jezelf, want er zijn al genoeg anderen.”  

 

Volgende
Volgende

Allen voor E