Allen voor E

Allen voor E 

Een donderdag in maart.  

Een donderdag in maart. Klinkt toch bijna als het begin van een zoetsappige roman. Het begin was het wel, maar alles behalve zoetsappig romantisch..  

Daar stonden we dan, met z’n allen achter het kassablok. Om half 7 zou de persconferentie beginnen. We waren gespannen, op ons na was de winkel leeg. Zo ook de straten. Iedereen wist het, iedereen voelde het.. Woorden vol impact zouden gesproken worden, ons dagelijks doen hierna niet meer hetzelfde. Het was een dag die ons voor altijd bij zou blijven.  

Een bom met vragen implodeerde en stegen ons naar het hoofd, net zoals bij iedereen waarschijnlijk. Wat betekent dit voor onze dierbaren? Voor onszelf? En, in ons geval; wat betekent dit voor onze mooie winkel?! Één ding was voor ons in ieder geval wel zo helder als wat; we gaan door! Geen hangende koppies,.. schouders eronder!   

Veilig leren winkelen.  

Een aantal persconferenties, een dagelijkse dosis nieuwsupdates en ontelbaar veel meningen verder weten we het eigenlijk met z’n allen nog niet precies zo goed hoe het zit, hoe het moet of hoe het zal zijn. Maar wat we wel weten; We willen allemaal keihard ons best doen om te streven naar ‘zo vertouwd mogelijk’ zonder dat we daarvoor de gezondheid van andere (kwetsbare) mensen op het spel zetten. Een nieuw “normaal”, daar gaan we voor!   

Hoe doe je dat? Een nieuw normaal?  

‘‘Wat gewoon was wordt bijzonder” 

Om te beginnen; koesteren van mooie momenten. Begrijp ons niet verkeerd, dit deden wij zeker al. Maar door alles wat er om ons heen gebeurt, beseffen wij ons nóg beter hoeveel schoonheid en waarde er schuilt in “kleine dingen”.  De vele lieve berichten die wij krijgen via app of mail, een trouwe klant die “zomaar even” taart komt brengen en overige steunbetuigingen die op veel verschillende manieren bij ons binnenkomen bijvoorbeeld. Te zien dat ons team de handen in één slaat en alles op alles zet om de deuren van Elinga open te houden. Natuurlijk gebeurde deze dingen B.C. (before corona 😉) ook al, maar het voelt in deze tijd als extra bijzonder. “Wat gewoon was, wordt bijzonder”. Laten we dat in een “nieuw normaal” onthouden, de waarde en schoonheid van kleine positieve sprankels koesteren, de mooie dingen in het leven niet meer aannemen al vanzelfsprekend ..  

Helaas is het niet allemaal rozengeur & maneschijn. Eerlijk is eerlijk, we hebben te maken met een bijzonder lastige situatie, welke jammer genoeg ook gepaard gaat met moeilijke en verdrietige momenten. Zo hebben wij gedwongen afscheid moeten nemen van een aantal waardevolle collega’s. Dit deed pijn ons in hart.. We missen ze!  

Niemand kan in de toekomst kijken, wij ook niet. Maar, waar we stiekem vanuit mogen gaan; gedurende een lange periode moeten we gaan leren hoe we “veilig verkopen” en zullen onze klanten moeten leren hoe ze “veilig winkelen”. Hier mogen we met z’n allen best even inkomen, verandering is heus niet altijd makkelijk. Wat wij onze klanten wel willen meegeven is dat wij de veiligheid van personeel en consument de hoogste prioriteit toekennen. We willen dat jij je veilig bij ons voelt, maar wel met behoud van de huiselijke & gezellige sfeer wat Elinga zo kenmerkt.  We volgen richtlijnen van het RIVM en de overheid op de voet en zullen deze ten allen tijden toepassen.  

Anders denken wordt de norm, nieuwe initiatieven zullen geboren blijven worden.  

En zo ineens werd het “out of the box”-principe voor iedere ondernemer een feit. Zo ook voor ons. Een geluk in een ongelukkige situatie; anders denken past ons goed! Wij zullen ons best (blijven) doen om ook jou te blijven verrassen met nieuwe ideeën, met initiatieven waarvan wij denken dat ze goed zullen passen in de huidige tijd en bij jou als klant. We willen je dan ook vragen, uit de grond van ons hart, maak gebruik van onze initiatieven! En wanneer niet bij ons, denk dan eens aan al onze andere collega’s in retail en/of horeca! Blijf alstublieft ook gebruik maken van hun initiatieven. Dit zal de enige manier zijn voor hen én voor ons om deuren opnieuw te openen/ open te houden zodat uw vertrouwde winkel, restaurant, koffiezaak, bakker enz. niet uit het straatbeeld zal verdwijnen.   

Hoop & Liefde.  

Zoals wij hierboven ook al even benoemden; wat mogen wij ons dankbaar voelen met mooie, lieve mensen om ons heen die ons in deze tijd ook niet zijn vergeten. Klanten die de weg naar ons toe nog steeds weten te vinden, zowel fysiek maar ook digitaal. “Knuffelklanten” van het eerste uur, maar ook nieuwe fans hebben hun steun aan ons kenbaar gemaakt op veel verschillende manieren. Collega-ondernemers en leveranciers met wie wij een fijn contact onderhouden en natuurlijk niet te vergeten familie en vrienden op wie wij mogen bouwen en van wie wij mogen houden.  

Onze speciale dank gaat uit naar eenieder van jullie! Jullie geven ons hoop & liefde.. Iets waar de wereld op dit moment niet genoeg van kan hebben.    

E voor allen, allen voor E.  

Schouders eronder, koppies omhoog! Niemand weet wat de toekomst allemaal voor ons in pacht heeft. Maar één ding weten we wel; samen staan we sterk! Wijzelf en onze “Elingaas” hebben jou een hoop te bieden op het gebied van expertise, service, gastvrijheid, creativiteit en natuurlijk de laatste mode. Voor thuis op de bank, in de buitenlucht, voor op je werk of misschien voor die ene gelegenheid over een tijdje. Wanneer jouw persoonlijke situatie het toelaat; kom bij ons langs! Je bent zo welkom. Wanneer je vragen hebt? Stel ze. We staan voor je klaar om ze te beantwoorden. Er is een hoop mogelijk, we denken graag met je mee.  

Samen komen we dit te boven. Ja, zelfs met een “nieuw normaal”; wij zijn & blijven jouw vertrouwde Elinga Mode.  

Alle goeds,  

Bas & Bea de Vries  

 

 

Vorige
Vorige

Brains behind the brand

Volgende
Volgende

Talk business